Milford Track - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van PJOK Poortvliet - WaarBenJij.nu Milford Track - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van PJOK Poortvliet - WaarBenJij.nu

Milford Track

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg PJOK

05 Januari 2011 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Wij zijn de komende 5 dagen in het Fjordland National Park. We lopen de Milford Track die voor velen als 1 van de mooiste in de wereld wordt gezien. We vertrekken met een boot naar ons startpunt van waar we de eerste dag maar 5 km hoeven te lopen.

Deze eerste stop is Clinton Hut. Het is een hut die aan 40 trampers onderdag biedt. Dit is het maximale aantal deelnemers die aan deze track wordt toegelaten. Omdat het een erg populaire loop is moet je dit daarom al een jaar van te voren vastleggen. Wij hadden dit al eerder vastgelegd dan de vliegtickets. We hadden toen verder nog helemaal geen planning gemaakt dus is het mijn verjaardag maar als cadeautje geworden.

De 2e dag trekken we naar de Mintauro Hut, de 3e dag naar Dumpling Hut en vervolgens de 4e dag naar Sandfly Point waar we weer opgepikt worden door een boot. We worden dan afgezet in Milford Sound. De beroemde fjord die je gezien moet hebben wanneer je naar Nieuw Zeeland gaat.

We blijven dan nog 1 nacht in de fjord voordat we teruggebracht worden naar ons startpunt.
We hebben er erg veel zin in. De rugzakken zijn met proviand gevuld en de benen te rusten gelegd in Te Anau waar we de afgelopen 3 dagen niet veel anders gedaan hebben dan luieren, lezen, zwemmen en inkopen doen.

We zeggen de bewoonde wereld dus even vaarwel en gaan genieten van ongerepte natuur met regenbossen, watervallen, sandflies, fjorden en ongekende uitzichten.

Tot volgende week.

• 05 Januari 2011 - 09:36

Carin:

Gefeliciteerd, wellicht één dag te vroeg ingegeven, maar jullie leven toch een halve dag eerder. Heb je taart in je rugzak of doe je het met peanutbutterjelly? Veel plezier met al die mooie vergezichten. We zijn heel benieuwd naar jullie foto's... helemaal als dit het mooiste stukje is van Nieuw Zeeland! (Hans, Carin, Floyd, Kaylee en Zoë)

• 05 Januari 2011 - 09:55

Groep 8:

familie Poortvliet,

Er ligt hier niet meer zoveel sneeuw, het is hier rond het vriespunt.
    We kunnen niet meer schaatsen dat is voor jeroen jammer
    We zijn al een het oefenen voor de cito, de meeste hebben zin in de cito.
    De kleuters zijn in het BSO lokaal aan het kniepertjes bakken, het ruikt hier verschrikkelijk lekker.
    Straks gaan we iets leuks doen volgens juf wat dat is, is nog onbekend.
    Er is veel gebeurd in de vakantie met sport bijv. Twan is Drents kampioen geworden met voetbal.
    en Marinde is vierde van de Nederlandse lijst met hard lopen.
    Jeroen is ook Drents kampioen geworden met schaatsen.

vriendelijke groetjes groep 8

• 05 Januari 2011 - 11:10

Dinikooi@hotmail.nl :

Veel wandel plezier en ik zie uit naar de foto.s groeten Dini van der Kooi

• 05 Januari 2011 - 12:40

Jolanda Boerhof:

Hieperdepiep: HOERA!!!

En dat op één van de mooiste plekken van Nieuw Zeeland.
    Ik hoop dat jullie een schitterende tracking achter de rug hebben wanneer je dit leest.

Groeten,
    Jolanda

• 05 Januari 2011 - 12:57

Wilma:

Ik hoop dat ik nog op tijd ben voor jullie vertrekken, want ik wil jullie heel erg veel plezier wensen op de milford track..genieten..genieten ..genieten !!!
    En Jan, van harte gefeliciteerd met je verjaardag ! deze verjaardag zul je in ieder geval nooit vergeten !!

Veel liefs van Wilma ( en natuurlijk Hans en Twinkel ) XX

• 05 Januari 2011 - 16:33

Frederike:

Jan,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Je hebt jezelf op een heel mooi cadeau getrakteerd.
    Fijn dat de rest er ook van mag gaan genieten!!
    Ik wens jullie hele mooie wandelingen toe de komende dagen.

Frederike

• 05 Januari 2011 - 17:13

R Uit K:

Jan van harte gefeliciteert. Ik hoop dat je een leuke trip met elkaar beleeft. Wij zullen het weer met plezier lezen.

• 05 Januari 2011 - 18:38

Wilma, Twinkel, Hans:

Jan, gefeliciteerd met je verjaardag en heel veel plezier met de wandeltocht.

• 05 Januari 2011 - 18:42

Erna:

Gefeliciteerd en enjoy!

• 06 Januari 2011 - 11:56

Leonie :

Jan (Katinka, Okkie en Pim),
    van harte gefeliciteerd met je (man en papa zijn) verjaardag!! Nog net op tijd.... Je hebt vast een hele bijzondere verjaardag gehad! Geniet er nog eventjes van. Liefs Leonie

• 06 Januari 2011 - 17:32

Fam Kimmann:

Het is alweer 6 januari, maar we willen jullie nog een heel mooi en gezond 2011 wensen!!!!
    Hier is de sneeuw en de dikke lagen ijs heel langzaam aan het smelten, het was overal een ijsbaan, we hadden kunnen schaatsen op de straat!
    Heeeeeeeel veeeeeeel plezier gewenst!

• 06 Januari 2011 - 17:40

Fam De Jonge Exloo:

Jan van harte gefeliciteerd.
    Veel plezier op milfordtrack

groeten uit exloo

• 06 Januari 2011 - 19:01

Mira:

Jan, Van harte gefeli citeerd met je verjadag. Ik wens jullie hele mooie wandelingen toe de komende dagen. Veel liefs van Mira!!!CMOOOOOOOOOOOOOOK!!!!!Kusssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss!!!!!

• 06 Januari 2011 - 20:26

Marjan Z:

Hallo Jan (en de rest van de familie),

VAN HARTE GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG!!!!
    Een hele mooie tocht te voet gewenst!

Groetjes Marjan

• 07 Januari 2011 - 17:09

Evelyn:

Dit klinkt Super! Geniet ervan!

Rieks Jeroen Ellen Evelyn

• 07 Januari 2011 - 18:28

Thijmen En Familie:

Hallo fam allereerst de beste wensen voor jullie allemaal en Jan nog gefeliciteerd met je verjaardag. Zo te lezen een hele ervaring daar aan de andere kant van de wereld, iets om jaloers op te worden. We wensen jullie nog veel plezier bij de rest van de reis.
    (fam Wolken)

• 10 Januari 2011 - 13:01

Groep 6:

We wensen jullie nog een gelukkig nieuw jaar.
    Hebben jullie ook vuurwerk afgestoken.
    We zijn net begonnen met het leesvirus.
    Daar kunnen we reactie op plaatsen.
    We moeten daar ook een quiz bij maken.
    We wensen jullie nog heel veel plezier!!!!
    En hopen snel weer iets van jullie te horen!!!

Groetjes groep 6

• 10 Januari 2011 - 18:57

Shannon Wietsma:

famillie poortvliet, hopelijkwas de Milford Track leuk en de rest ook