Fresh Powder & Hot Pool - Reisverslag uit Whistler, Canada van PJOK Poortvliet - WaarBenJij.nu Fresh Powder & Hot Pool - Reisverslag uit Whistler, Canada van PJOK Poortvliet - WaarBenJij.nu

Fresh Powder & Hot Pool

Door: Katinka

Blijf op de hoogte en volg PJOK

18 Februari 2011 | Canada, Whistler

Daar zitten we dan; voor onze (gas)openhaard op de 5e verdieping. We horen de enthousiaste kreten van Okki en Pim vanuit het zwembad. Tristan en Erna genieten van het rustiger gedeelte in de Hot Tub.

Het is nu donderdagmiddag. Maandag en dinsdag hebben we Vancouver doorkruist met bus en skytrain. Het is een prachtige stad. Wat vooral indruk op ons maakt, zijn de architectonische wolkenkrabbers en de bergen met de besneeuwde toppen op de achtergrond. Vooral als de zon (even) schijnt, staan we daarvoor even stil. Op dinsdagmiddag hadden we een fietstocht door het Stanley Park met de totempalen gepland. Regen gooit roet in het eten. Een goed alternatief is Kids Market. Een mall met alleen maar winkels voor kinderen. Okki en Pim kijken hun ogen uit.

Tijdens de rit naar Wistler vermaken we ons goed. Onze auto is Canadees ‘huge’! We kregen een upgrade bij de verhuurder (omdat we lid zijn van de ANWB). Dat betekent kicken voor de heren: een Lincoln Navigator. Het regent in de stad, maar we weten dat dit na een uurtje rijden in sneeuw over zal gaan. Het uitzicht is ondanks het slechte weer mooi. De toppen van de eilandjes in zee zijn besneeuwd, als taarten bestrooid met poedersuiker. Als we in de bergen zijn, genieten we van kleine watervallen en de bergen. We juichen hard bij de eerste sneeuw die we zien liggen. Op het einde van de rit ligt er – volgens Pim – wel 3 meter naast de weg. De schatting blijkt goed te zijn.

In Wistler - Creekside aangekomen, kijken we onze ogen uit. Vanuit ons appartement stappen we zo de skilift in. Okki en Pim springen direct het warme (buiten) zwembad in. En daar zijn ze nu weer, na een dagje heerlijk skiën. De dag begon strak blauw. Na de lunch vallen de eerste sneeuwvlokken. We skiën de hele dag op sneeuw van wel heel goede kwaliteit: top powder snow. Beneden aangekomen, is de aantrekkingskracht van het zwemwater te groot voor Okki en Pim. Erna en Tristan gaan nog even stoer helemaal naar de top, waar het winderig en koud blijkt te zijn. Ook zij beamen als ze na de zwemronde op de bank voor de haard zitten: het leven is goed!

Piet, het eerste rakje door de powder en de takjes met Pim was voor jou!

• 18 Februari 2011 - 05:39

Ad-Jan Van Larsdonk:

Time flies when you're having FUN!
    Enjoy!
    Nog een Mark Dijkstra ontmoet in Vancouver?
    Tot later!

• 18 Februari 2011 - 08:33

Dinikooi@hotmail.nl :

Met veel plezier de foto serie gezien vanmorgen het is 18 februari ik denk dat jullie gauw
    thuiskomen .De sneeuwklokjes bloeien in mijn tuin die mogen jullie komen bekijken .
    Een excursie om even af te kicken ha ha !!!
    Ik zou zeggen welkom thuis .Groeten Dini

• 18 Februari 2011 - 09:22

Natasja:

Het ziet er weer als een paradijs uit, een zwembad midden in de sneeuw.
    Geniet er nog een aantal dagen heerlijk van met zijn viertjes ,voor jullie het weten zitten jullie weer in Odoorn.

Liefs van de Kimmeltjes.

• 18 Februari 2011 - 09:58

O&O:

Wow, wat een plaatje , die sneeuw!!!! Krijg er de kriebels van, Genieten Luitjes !!!!

• 18 Februari 2011 - 14:28

Frederike:

Lieve Brinkpoortvlietjes,

Wat is het leven toch verrukkelijk!!!
    Eerst zon en warmte daarna nog even afkicken met wat sneeuw.
    Geniet van de laatste dagen. Het waren prachtige verslagen en mooie foto's.
    Ik heb genoten!!

Tot gauw in Nederland
    Frederike

• 20 Februari 2011 - 17:30

Ariska:

Geniet nog even van je laatste dagen!

• 20 Februari 2011 - 19:32

Tamyra:

Zijn jullie lekker aan het skiën?!
    Mijn moeder zegt dat als je op de terugweg uit het raampje van het vliegtuig kijkt je misschien de Rocky Mountains kunt zien!! Ze is in Vancouver geweest en op Vancouver Island.
    Ze vond het heel erg mooi.
    Fijn dat jullie bijna weer thuis zijn!!
    En Okki, je gaat nog een hele leuke tijd tegemoet in de rest van groep 8!!
    We zijn nog niet aan het oefenen voor de musical. (we hebben op jou gewacht..:D)
    Ik zie jullie vanzelf wel weer verschijnen... hihi

Groetjes!! Tamyra.

• 21 Februari 2011 - 11:37

Juf Anita:

Hey Okki,
    Nog even en we hebben je gelukkig weer bij ons. Waar je komt te zitten is nog de vraag, want we gaan nieuwe groepjes maken.
    Meisje, wat heb jij mooie dingen gezien en gedaan. Dat neem je voor de rest van je leven mee.
    Het laatste onderdeel van jullie reis komt me bekend voor. Wat jullie over Vancouver en Whistler zeggen ben ik het helemaal mee eens. (wij hebben destijds wel de fietstocht door Stanley Park kunnen maken)
    Ik wens jullie allemaal een goede vlucht terug en wat Tamyra zegt over het kijken naar de Rocky Mountains is zeer de moeite waard. Ik hoop dat het helder is en dat je als je terug over Groenland vliegt ook dat goed kunt zien. (vond ik ook heel bijzonder)
    Lieverd, tot over een week!

xxx