Going Home - Reisverslag uit Vancouver, Canada van PJOK Poortvliet - WaarBenJij.nu Going Home - Reisverslag uit Vancouver, Canada van PJOK Poortvliet - WaarBenJij.nu

Going Home

Door: Katinka

Blijf op de hoogte en volg PJOK

21 Februari 2011 | Canada, Vancouver

De tassen staan half ingepakt. De skibroeken liggen er nog naast. We hebben lekker uitgeslapen. Na 4 dagen skiën zijn we daar wel even aan toe. Vanavond stappen we op het vliegtuig en na 9 uren vliegen zal het al midden op de middag in Nederland zijn. En dan viert onze Pim donderdag zijn verjaardag vertrouwd thuis met familie en vrienden: hij verheugt zich erop!

Het was volop genieten in Wistler (Creekside). Het dorp doet denken aan Disney, maar dan met een echt decor. We kunnen deze bestemming iedereen aanbevelen. De afdalingen zijn lekker lang. Het dorp is zo gebouwd dat de (luxe) accommodaties dicht bij de piste liggen. Je kunt na elke lift voor verschillende afdalingen kiezen, voor elke skiër wat wils. Elke skidag sluiten we af met een duik in het zwembad. Okki en Pim drijven daar tot ze schoon geweekt zijn. Tijdens het avondeten is het zo gezellig dat we meestal niet eens meer tijd hebben voor een spelletje daarna.

We zijn weer terug in Vancouver. Voorzichtig vallen er enkele sneeuwvlokken naar beneden. Gisteren hebben we op de 2 uren durende reis terug uit de bergen lang sneeuw zien liggen, maar in de stad zelf is het nog helemaal groen (of grijs). We hebben weer van prachtige uitzichten genoten tijdens het ritje.
We bedenken ons dat het een gek idee is dat we morgen weer ‘gewoon’ thuis zijn. We kijken even terug.

Wat was het aller allerleukst?
Niemand kan kiezen.

Het mooiste landschap?
Ook dat wordt moeilijk, vooral de afwisseling waardeerden we. Natuurlijk hebben het regenwoud, de watervallen en de Sounds indruk gemaakt. Maar de besneeuwde Rockys waren ook mooi.

De beste accommodatie?
Dan kiezen we zeker voor de gezelligheid van Erna, Tristan, Jules, Marieke, Anne en Lily!

De leukste activiteit?
Okki: paardrijden, de walvissen en dolfijnen! Maar ook het skiën, zwemmen en eigenlijk alles was leuk.
Pim: voetballen met Jules, Lily, Okki en papa, zwemmen bij Tata beach, skiën in de diepe sneeuw door de bomen.
Jan: de Milford track.
Katinka: de track en het skiën

Het lekkerste eten?
Okki: brownies, sushi bij Erna en Tristan en dumplings in China
Pim: carrotcake, brownies en Jules’ mosselen en pizza bij Tristan en Erna
Jan: de kookkunst van Katinka en Jules’ mosselen
Katinka: sushi, de Nw Zeeuwse mosselen en al die andere heerlijke broodjes, salades, baksels, etc…..

Favoriete drankje?
Pim: L&P en warme chocolademelk met marshmallow en slagroom
Okki: ik kan niet kiezen
Jan: mango smoothie bij de Subway
Katinka:thee

We hebben ook genoten van alle berichtjes op dit blog, via hyves (Okki & Pim) en de mail van het thuisfront! We zagen dat onze belevenissen door velen zijn gevolgd. Niet iedereen liet een berichtje achter, maar het aantal ‘hits’ vertelt ons dat velen onze verhaaltjes lezen . Leuk dat we jullie allemaal – een beetje – mee hebben kunnen nemen op onze reis!

Tot gauw in het gewone leventje,
Pim, Okki, Jan en Katinka

Bedankt voor jullie reacties (In order of appearance):

Erna (& Tristan), Natasja (Fam. Kimmel & Julia), Trea (& Jeroen Bloeming), Carin (Zimmies & Floyd), Frederike, Anita Faber, Yvet Bruinsma, Trea Sterken (& Rick), De van Elletjes (Ad-Jan van Larsdonk & Teun & Evelyn), Marianne H., “juf” Anita, René (RdB), de Kuipertjes (Boukje & Arjan & Anna), Wijtske, Marit (& Helmieke), O&O, Joop & Rita, Roelien, Manouk, Jeanine (Fam. Koops), Groep 6, Groep 8, Bart de Grunt, Oma Riek, Gert (Willie Wortel & Joost Valbreuk), Anina & Marinde, Peter (Pierre & Sterre Fee Kiers & Veerle & de meiden), Susan (Fam. Heijne & Marga), Hans & Wilma & Twinkel Achterberg, Jeanette, Marlen, Ben van Driel, Marjon klaassen & Charelle, Tamyra, Mira, Germen, “juf” Inge, Geert, Diana (Fam. Sijbom & Jorg),Henny de Jonge, Jelte, Jolanda Boerhof & Thomas, Fam. Kimmann (Marrianne & Myrthe), Fam. Wietsma, (& Deniece & Shannon), Fam. Loves, Leonie & Richard & Anna, Ariska, Mijke, Hariët, PE Teachers…., Theo, Margriet & Henk, Corry Schoemaker, Nathalie, Dini van der Kooi, Evelien, Hospers Fam. (& Lily), Jantje Klein, Anneke, “juf” Mariette, Rutger & Lies & Thijs, Ellen, Anja van Balen, Katoeschka & Co, Fam. Middeljans, Britt, Fam. Jipping, Luuk, Maurits (& Robin & Helga), Fam. Katoen, Marjan Z., Robin Katoen, Fam. De Jonge Exloo, Thymen en familie, Alice, Suzan (fam. Kinds), Marleen (fam. Braams), Jan Rocks, Lisette & Lotte, Theo Peenstra, Cora & Bennie & Tineke.

• 21 Februari 2011 - 20:00

Marga:

En wij vinden het geweldig om jullie deze week en levende lijve weer te ontmoeten!!
    We hebben enorm genoten van jullie belevenissen. Een goede terugreis en tot donderdag.
    De groeten van Susan, Anique, Julia en Tamyra die liggen nu samen naar een filmpje te kijken onder het genot van veel chips en cola.

• 21 Februari 2011 - 20:50

Roelien:

Wauw, wat is de tijd omgevlogen hè?! En nu dus weer op naar huis, ook weer fijn lijkt me. Een goede reis terug gewenst en geniet van jullie thuiskomst in het mooie Drenthe!
    Groetjes, Roelien

• 21 Februari 2011 - 20:52

Jan Rocks:

Wens jullie een goede thuisreis en dat je nog lang mag nagenieten. Ik vond het leuk om zo mee te liften.
    Groeten Jan

• 21 Februari 2011 - 21:43

Fam.Sijbom:

tsja, wat doen we nu 's avonds als de computer wordt opgestart? Vrijwel dagelijks zijn jullie verhalen gelezen en foto's bekeken. Fantastisch om op deze manier een stukje van jullie prachtige reis te hebben "meebeleefd". We wensen jullie een goed vlucht terug naar huis.Zal voor jullie wel even wennen worden om hier de draad van het moeten weer op te pakken. Jan, zie er naar uit je volgende week weer in het eggie te zien.

• 22 Februari 2011 - 08:53

Jolanda Boerhof:

Tot ziens in Nederland!

• 22 Februari 2011 - 09:06

Hai :

Wat een geweldig avontuur hebben jullie gehad zeg we hebben ook erg genoten van jullie avonturen en de fotootjes...echt heel mooi we hopen dat jullie een goede terugreis mogen hebben en dat jullie weer veilig in het mooie Odoorn komen aanwaaien.
    Groetjes van Denice, Shannon, Mike en Terry

• 22 Februari 2011 - 13:15

Fam Kimmel:

Welkom thuis in Nederland.

Groetjes van ons allemaal.

• 22 Februari 2011 - 20:42

Henny De Jonge:

Katinka tot snel ziens en de rest van de familie wens ik nog veel napret van deze zeer bijzondere reis.

• 26 Februari 2011 - 10:39

Ariska:

Back in Holland...
    Dat zal weer even wennen zijn.
    En jullie hebben nog geluk gehad in Nieuw-Zeeland.... pfff chaos nu...
    Pim houdt van Carrotcake, dat was ook mijn favoriet in Australië!
    Heerlijk, ik heb het recept, zal het eens maken voor je Jan!

• 27 Februari 2011 - 04:14

Marieke :

Lieve Katinka , Jan , Okki en Pim

Wat een geweldige reis hebben jullie gehad. Na zo'n lange reis is het ook altijd wel weer een traktatie om weer lekker in je eigen huis te komen. Je eigen bed, en je eigen spulletje.

Lily was net weer terug in haar kamer beneden en Woensdag avond moest ze die hals over kop weer opgeven want Inge, Hugho (Ze zijn geemigreerd vanuit Ellecom en Hugho is een oud collega van Ron Gubbels) en hun drie kinderen kwamen over vanuit Christchurch. Hun huis is verwoest en ze zijn erg getraumatiseerd. Na de september aardbeving en de vele naschokken en dan deze doodsklap dinsdag. her is net een oorlog gebied. In Hagley Park waar jullie "generfd "hebben was een evacuatie gebied waar honderden toeristen verbleven onder dekens en zeiltjes omdat ze neit meer terug konden naar hun accomofdatie in het centrum. het helft van dde oude gebouwen in het centrum is onherstelbaar verwoest. Veel mensen zijn omgekomen in de Cathedraal op het plein in het centrum. Thanks God you guys had left Christchurch on time!

Anne's week in Nedrland is omgevlogen met een veel te druk schema; vandaag reist ze terug naar Parijs.
    Jan en Katinka we zien jullie weer in juli in Nederland! Jules, Lily en Marieke